Like a fist in my stomach

Under morgonens tur slog det mig som en blixt. Med bara skog omkring mig slog det mig. Huvudet mellan knäna och svälja tårar. Min rastlöshet har hunnit ikapp mig. Kanske för jag släpat mig upp till noll och känner att det är en ny början. Fokus ligger inte bara på annat. Det har varit en jävligt lång höst, dom säger det är midsommar snart, och nu börjar det strila in lite verklighet i min koma.
Då kommer den, inte krypande som den brukar, utan med full kraft. Min rastlöshet.

Du frågade mig för några år sedan om min far var sådan, rastlös, varpå jag svarade ja och du nickade med ett leende och sa att det borde du förstått. Jag blev stött av den kommentaren då jag inte förstod innebörden men jag inser du hade rätt. Hela mitt liv har varit styrt av min rastlöshet. Jag vill alltid mer, större, annat. Nytt.  Jag trodde jag landat den här gången. Och jag älskar mitt hus, jag trodde jag älskade mitt liv här. Men ändå kryper det längs kroppen, en otålighet och längtan bort. Känner mig instängd och hämmad. De senaste två åren har varit fyllda av annat och jag har inte haft tid att känna efter men nu, nu när allt börjar om kryper det i mitt sinne.





You say that filling me
Is what´s filling you







Jag vill dricka vin, skratta, titta djupa ögon, umgås. 



Kommentarer
Postat av: bless

Den där rastlöshet, och längtan efter vara i skeenden. Puh, kombinerat med (för min del)liten by, barn i skolålder och vinglig ekonomi. Det är inte en helt enkel ekvation. Fast jag har hittat en liten öppning nu. Det kan vara en stig in i ett annat socialt samspel. Lite gammalt och lite nytt som kan bli en god röra. Jag hoppas att det kan gå, för jag vill så gärna.

Postat av: barbona

Det låter som vi är i liknande situation. Allt har skett av egna val här och jag ångrar inget men jag är trött på min ständiga vilja bort fast jag längtar hem...

Jag önskar dig all lycka på din nya väg! Och för den delen är det ju den enda vägen att gå!!

2006-06-07 @ 19:24:15
Postat av: bless

Än så länge är nog vägen mest en öppning i skogen, men det kan kanse bli något. Varför är det så svårt att utbyta lite liv, skratt och befängda tankar och skratta med någon i verkligheten?

2006-06-08 @ 10:17:24
URL: http://blessathome.blogspot.com
Postat av: barbona

Jadu.

Det är något som iaf jag först erfarit de senare åren, det har aldrig varit svårt förr. Men det är väl "nästa fas". Med livet och behoven i ryggsäcken är det lätt att vara kräsen. Och ibland bekväm. Eller jag vet inte.

2006-06-08 @ 14:40:31
Postat av: bless

Ibland undrar jag om jag är helt befängd. Men jag har trivts i alla möjliga sammanhang och nu är ett sammanhang nästan en omöjlighet. Det är svårare nu antar jag, men varför är det svårare?

2006-06-08 @ 19:23:54
URL: http://blessathome.blogspot.com
Postat av: barbona

För man vet vad man vill ha.
Fast jag framhåller att jag inte kräver mycket.

2006-06-09 @ 13:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback