Pension?



Jag vill inte börja jobba. Nånsin.
Jag vill vara hemma fortsätta baka
frukostbröd, hänga tvätt, åka till havet
ensamligga klippor, läsa ut ännu fler böcker,
bli tagen andan ur, skratta med barn, lyssna
på långa sommarnätter med andedräkt i nacken.

Också vill jag heller inte jobba mitt i flytt, planer,
kompromisser (jag är övertygad det går ha ett
vapenskåp under trappen (annan plats är slöseri),
några skimlar i trädgården, en syrenhäck på
två meter nästa vår om vi (okej, han) planterar nu,
en trädgårdsman som heter Juan med stor kuk att
titta på (när jag bakar bröd och klappar på skimlarna)
och def inte ngn rödhårig slank barnflicka som står och
strechar på farstukvisten när mannen ska till jobbet.) och
en massa vilja. Vem vill jobba då?

Jag har inte tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback