Vahettere....


...hjälp vad tiden rullar!
Packat var det här, halvuppackat var det där,
riktig flytt om några månader och det är bara en
yra av kasande hit och dit och mitt i allt ett gigantiskt
behov av att boa och det gör jag. Först i smyg lite här och
där men sen med full styrka och telefonsamtal med ord
som "okej, vi kanske ska lägga på innan du går in" och jag
frågar om spunknivån han skrattar säger jag får göra vad jag vill
och jag tvingar honom till tippen med skit jag hittar och hänger
upp lykta efter lykta, hymlar inte ens med det längre och
åker med nybakat och kaffe till honom målandes vårat hus
i vackert väder och jag längtar längtar tills vi kommer in där.
Fridfullt och stilla och jag ser hur midsommarbordet ska
stå och vart kräftorna ska intas nästa höst.
Och jag somnar och vaknar med man i nacken
som kliver upp kokar kaffe tidiga morgnar.

Och allt är bara bra.


Ps. Det
här är bra! Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback