shameless


I morse
Sitter iförd alldeles förstor
skjorta dricker kaffe när
jaktmannen kliver in
och jag undrar om du tröttnat
på att sitta och titta på ekorrar
och andra kryp? Du svarar med att
dra av mig skjortan och ta ur mig
sömnen som fortfarande fanns
i min kropp.

Lite senare
Är jag ute på en fantastisk
hösttur på hästrygg och
galopperar på lövfyllda
vägar längs gulnande ängar.

Nu
Äter jag ris och jordnötsås
och måste ta mig ur ridkläder
för att åka på jobbmöte som jag inte
vill gå på.

Sen
Snuckar jag i varma armar.

Kommentarer
Postat av: bless

Det som är bra är bra, även om annat är dåligt.

Postat av: Barbona

Japp. Och jag fortsätter köra huvudet i sanden. Nu bor jag. Bättre. Nu vill jag jobba. Bättre. Sen kan jag ta det andra. Puss

2007-10-10 @ 19:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback