Senaste nytt från jaktskogen


Inte en älg i sikte på hela veckan.
När ska jag kunna ta ut hästdagar/skiddagar/chokladdagar
på dagis/skola? Älgdagar är ngt givet för alla jagande män
med barn men jag har svårt förstå det nu när jakten i de sydligare delarna av Sverige
inte längre är skyddsjakt.
Men ändå ligger jag på sängen läsandes en bok och gör allt för att
hålla igen skrattet när det rings runt av jaktgubbarna och de försöker
komma fram till vilken buske det ska sittas i och vilken tid de ska samlas
för att gå drev och vilken utgångspunkt.
Jag vill aldrig höra ett ord om att kvinnor är omständiga. Nånsin.

However.

Jag undrar om jag ska bli tvungen börja plocka roadkills längs vägen hem
för vi ska fylla vår frys för vintern och skickar ut honom panga en gris fredags kväll.
Grisarna tar ju över helt i skogen och borde det inte vara mer slugt kvällsjaga
dessa "älgveckan" istället för sitta vänta i en buske på ngt som aldrig kommer?

Sen är det lite gulligt över hela grisgrejen, mannen plockar äpplen
varje dag och köper popcorn (fodermajs) och åker ut och matar dem med.
Och jag är så glad ha en man med intresse utanför huset, mitt behov av
att få vara ensam fylls lätt med ord som "ska du inte jakta idag? Det är ju så
fint väder".



Ska du klappa grisarna ikväll älskling?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback