This constallation of two


Duschtänker gårdag. Salsatoner efter stängning, fantastiska människor, fantastiskt man.
Har rensat terrassen från utspridda kläder, envisa bilder i huvudet av bruna ögon fästad i blåa hela vägen värmer mer än duschen. Ska möta vän hitrest hemifrån som uppenbarligen hade samma sysselsättning den här natten, strandbruncha. Telefonen ringer, jobb fast ledig. Reder ut besvärlig kund förklarar den som jobbar helt kompetent att lösa problemet.
Värmen är brutal, trosor och linne är alldeles förmycket. Daddar i telefonen, knackar på dörren.
"-Kom in". Å i tid, jag är inte färdig.
Lägger på, muttrar, vänder mig om och ser bruna nattögon.

"-Jag ville inte gå"
"-Varför gick du?"
"-Trodde inte du ville jag skulle stanna."

Två steg, handsmek längs haklinje.

Kommentarer
Postat av: tk

;)

2006-08-22 @ 14:49:49
Postat av: bless

"Handsmek längs haklinje." Så ljuvligt *suck*

Postat av: barbona

Jag vet, så enkelt men så betydelsefullt!

2006-08-27 @ 14:46:07
Postat av: bless

Hur går det? Hur går det?

2006-09-01 @ 15:45:14
URL: http://blessathome.blogspot.com
Postat av: tk

hoppas du får en trevlig helg

2006-09-01 @ 22:42:01
Postat av: barbona

tk: tack och detsamma!

bless: Det gick! Och går. Jag vet inget just nu. Men mer än för några veckor sen. Jag känner igen och i vilket fall är det att föredra!

2006-09-02 @ 21:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback