To let myself go


Svinryggsnålad i sista rappet trillar vi leende in som två barn som gjort ngt förbjudet på A´s uteservering där Å och P sitter och ser lika fåniga ut. En härlig middag, många skratt senare kyss i nacken. Han måste åka och bidra med insats på jobb. "Kommer du sen?", mörka ögon tittar svar i blåa. Nickar. Mer vin, svulstig tiramisu, sedan sent och P skjutsar mig till M´s jobb (och sitt eget fö) innan det stänger.
På väg till bilen stannar A mig för att fråga om jobbblabla senare framtid varpå jag känner ögon bränner över hans axel.
Jag blinkar, tittar bort. Andas, ler mot A och säger att jag ringer. Vänder och går till bilen.
Han här. Nu. Fel ställe. Fel land.




Och det enda jag vet är att om det inte är med dig är det inte någon idé.


Kommentarer
Postat av: bless

Ja, vad tusan gör man:)Jag är livrädd och livlycklig och vet inte hur något ska gå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback