I just resign myself to it every day



man


Morgonsitter köksfönster.
Mannen i skopan är min.
Snart messar jag honom
frågar om han inte ska komma in
äta frukost nr 2.
Han kommer kyssa mig i nacken
och säga "men Snull, är du redan vaken?"
Sen tar han fram en tallrik går
bort till skåpet tar ner havregryn
häller i vatten sätter igång micron
hämtar mjölken i kylskåpet men vänder
om när jag säger den står redan här
på bordet. Han kommer fråga om
kaffet var gott, jag kommer säga
sådär och han säger jag är otacksam.
Jag sitter i hans T-shirt med nakna ben
i hans knä.

Det är lite "Eva & Adam" över oss.
Vardag.
Säger jag vardag dör han.


Kommentarer
Postat av: bless

Prova att säga det baklänges, kan kanske fungera och fungera som sådan där hjärntvättning som kristna påstod att typ "Black Sabbath" hade på sina skivor med subminala medelanden baklänges på sina skivor. Gadrav! Gadrav! Gadrav! Om du blandar det med lite sådan där clickertränin (de som klickar samtidigt som de ger en belöning och sedan kan dra in på belöningen för den som ska tränas upplever sig belönad ändå och som är så populärt i vissa kretsar kan det hända att
du får ut riktigt roliga effekter:)Kan tänka mig en och annan stund som är lämplig för att viska lite gadrav och samtidigt få en vardag som överträffar det mesta=)

Postat av: barbona

Jag gillar ditt sätt att tänka! Men jag tror mer på att välja bort ångest och stå framför spegeln och rabbla mantran av annat slag. =) Men visst, tills dess!

2007-07-07 @ 18:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback