Mitt Gullbergskaj paradis


Och jag läser
Håkanrecensioner och längtar längtar längtar Göteborg
så det svider i hjärtat. Jag tänker på alla som bor vid drömmarnas kaj
och våra diskussioner över en cig eller två.
Och jag saknar gnisslet från spårvagnarna och alla möten.
Möten med vänner och det sociala livet och alla skratt.

Nu försöker jag fokusera på nytt. Nya bekantskaper
i nytt jobb och jag jag blir alltid kär i folk. Jag faller
lite för folks sätt. Och jag är så ny, jag är ny för första gången
sen jag var 14, jag gör inte längre det jag är bäst på
och det är en blandning av förnedring och lättnad
att inte kunna prestera. Och hjälpsamma armar
kommer nära och hjälper och jag tänker de ska få en ny
pinupkalender att hänga upp i fikarummet. Den är ju från
2005 den som hänger där, men används ändå....

Kommentarer
Postat av: bless

någon form av gammal kärlek som inte rostar i båda fallen d v s både Gbg och kalendern?

Postat av: Barbona

Ja. Det är tydligt! Kram!

2008-04-30 @ 08:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback